Groepstraject: In 7 sessies naar een goed doordacht en becijferd 1-pagina strategieplan

donderdag 20 April 2017 14:00

De 1-pagina-strategie is een strategieconcept speciaal ontwikkeld voor kmo-ondernemers. Aan de hand van een 10 stappen ontwikkelingstraject kom je tot een overzichtelijk strategieplan voor jouw bedrijf dat op 1 A4 past. En al die stappen kan je nu onder deskundige begeleiding doorlopen in ons 1-pagina-strategie groepstraject.

In beperkte groep een eigen strategieplan voor 3 jaar ontwikkelen

De 1 pagina strategie beperkt zich tot de essentie en focust op wat echt nodig is om je onderneming gezond te laten groeien. Tijdens het traject gidsen we je door de volgende stappen: 

  1. Een beknopte financiële analyse maken
  2. Het productaanbod en klantenbestand doorlichten
  3. De verwachtingen en ervaringen van klanten onderzoeken
  4. Aanvullende kritische succesfactoren identificeren
  5. Strategische intenties oplijsten
  6. Zinvolle toegevoegde waarde bepalen
  7. Mogelijke groeiprojecten voor de toekomst concretiseren en vergelijken
  8. Strategie- en projectkeuzes maken en het 1-pagina strategieplan uitschrijven
  9. De financiële impact van de gekozen strategie berekenen
  10. Het langetermijnstrategieplan vertalen naar korte termijn uitvoeringsplannen

Begeleiding door ervaren strategiecoaches

Je wordt tijdens het traject begeleid door ervaren strategiecoaches, waaronder Vic Wouters (auteur van ‘De 1 pagina strategie voor kmo-ondernemers met groeiambitie’) en Ides Ticket (managing partner van Business Markers).

Tussen de sessies door werk je individueel en onder begeleiding aan je eigen strategie. Tijdens de sessies sturen we bij waar nodig en wisselen we ervaringen uit. De coaches en overige deelnemers kan je, indien gewenst, gedurende het hele traject in vertrouwen nemen en om het nodige adies vragen.

Op vraag van deelnemers

In 2016 organiseerden we al een seminarie rond de 1-pagina strategie. Dit traject is ontstaan uit een vraag van de deelnemers aan dat seminarie om in beperkte groep en onder begeleiding aan een eigen strategieplan te kunnen werken. In april trappen we het traject op gang. De concrete datums worden binnenkort vastgelegd in overleg met de coaches en de deelnemers.

Praktisch

Waar? Ajuinlei 1, 9000 Gent
Start van de sessies: 20/04/17. De overige sessies worden ingepland in samenspraak met de deelnemers
Duur elke sessie: 14:00 - 17:30

Prijs volledige traject: 1.750 EUR (recupereer tot 40% dankzij kmo-portefeuille)

Vic Wouters

Vic Wouters

Vic Wouters was 13 jaar actief op de afdeling 'Internationale Marketing' van Janssen Pharmaceutica. Daarna ging hij bij Procter & Gamble aan de slag, waar hij in o.a. Nederland, Frankrijk, Engeland en Zwitserland werkte als Marketing Manager, General Manager of Vice-President. Hij sloot zijn loopbaan af als Vice-President van de P&G Health divisie.

Na zijn actieve loopbaan ging Vic aan de slag als mentor van kmo-ondernemers, met een focus op strategisch denken, plannen en werken. Hij werkte als auteur mee aan het boek 'De 1-paginastrategie', een strategisch handboek voor kmo-ondernemers met groeiambitie.

Deel deze pagina:

Schrijf je in:

Meer informatie?
Contacteer ons
09 269 52 11
foto van Rombaut Valentijn en Joris
Ajuinlei 1 was voor RMBT een opstap naar de ondernemerswereld. Van hieruit konden we samen onze creatieve ideeën vormgeven.
Joris & Valentijn Rombaut, Rombaut bvba
Ajuinlei 1 biedt open en vrije ruimte aan, maar dan erg professioneel omkaderd. Een ideale step up voor een start-up.
Kenneth Saey, G-Flux
In de professionele ontwikkeling van Volstok is Ajuinlei1 onontbeerlijk geweest, als een solide brug tussen opstart en groei, ademruimte voor je in het diepe springt.
Wouter Sel, Volstok
foto van Jochen Boeykens
De Ajuinlei is een broedplaats voor entrepreneurs. Je komt doorheen je hele carrière telkens opnieuw mensen tegen die daar zijn begonnen.
Jochen Boeykens, ZoekAdvocaat.be