Sprekers

  • Ash Maurya

    Ash Maurya

    Ash Maurya is the author of the bestsellers 'Running Lean' and 'Scaling Lean' and the creator of the one-page business modelling tool Lean Canvas. His posts and advice have been featured in Inc., Forbes, and Fortune. He regularly hosts sold out workshops around the world and serves as a mentor to several accelerators including TechStars, MaRS, and Capital Factory. He serves on the advisory board of a number of startups and has consulted to new and established companies.

    His motto: Life's too short to build something nobody wants.

  • Bart Debbaut

    Bart Debbaut

    Bart Debbaut was al 17 jaar actief als bankier bij Belfius toen hij besloot De Gouden Schaar, een herenkledingzaak van een van zijn klanten over te nemen. Naast zaakvoerder van De Gouden Schaar is Bart ook een bekend auteur (o.a. De Facebookmoorden).

  • Bernard Lernout

    Bernard Lernout

    Bernard Lernout is burgerlijk ingenieur computerwetenschappen en bekleedde diverse ontwikkelings- en managementfuncties bij Barco, Colruyt, Digital Equipment en Wavefront Technologies (USA). In 1994 kreeg hij van Tony Buzan (de uitvinder van Mind Mapping®) de licentie om het Buzan Centre Belgium te leiden. Bernard richtte ook ‘het Leerhof’ op, een centrum voor levenslang leren waar hij zowel zakenmensen als gezinnen begeleidde inzake innovatie en levenslang leren.

    Hij is (co-)auteur van diverse boeken over ‘leren leren’, waaronder het boek 'Business Mapping. Betere business door beter breinwerk', een naslagwerk voor zakenmensen die Mind Mapping als een tijdsbesparende en efficiëntieverhogende business-tool willen aanwenden.

  • Bert Van Wassenhove

    Bert Van Wassenhove

    Bert Van Wassenhove is mede-oprichter van Think with People, een initiatief dat ondernemers vooruit helpt, The CoFoundry, een seed fund voor groeiende ondernemingen en Heaven Can Wait, een incubator voor creatief talent. In de afgelopen jaren begeleidde hij meer dan 500 bedrijven als mentor. Hij noemt zichzelf dan ook terecht een 'uitgever van ondernemingen'.

    Hij doorziet start-up ideeën snel en kan er de sterke en zwakke punten uit halen. Zijn ervaring situeert zicht vooral in digitale media en innovatieve business modellen. Zijn uitgesproken visie op digitale communicatie resulteerde in een boek: “Een digitaal marketingplan in 100 dagen”.

    Bert zetelt ook in de adviesraad van Groeiatelier, waar hij zijn ruime kennis over de wereld van start-ups, (digitale) marketing en innovatie met ons deelt.

  • foto van Bruno Desmet

    Bruno Desmet

    Bruno Desmet richtte in 2004 The House Of Sales op. THOS helpt klanten om hun commerciële activa om te zetten in euro's op de meest efficiënte manier. Daarbij wordt gefocust op 3 zaken:

    1/ meer omzet genereren
    2/ minder kosten maken
    3/ de operationele risico's beperken.

    The House of Sales is momenteel een van de marktleiders in België wat betreft sales coaching en consulting voor de commerciële sector. 

  • Carole Lamarque

    Carole Lamarque

    Carole is één van de founding partners van Duval Union Consulting. Ze staat bekend als een doorgewinterd go-to-market expert met een respectabele track record in het openen van nieuwe diruptieve markten (Telenet, Yelo), het bespelen van nieuwe marktsegmenten en het lanceren van innovatie en nieuwe technologie (Energy/Electrabel, Telecom/Belgacom, Retail/Zalando).

    Carole maakt tevens deel uit van de VRT Experten Databank en het Straffe Madammen netwerk.

  • David Mowat

    David Mowat

    David Mowat is a partner at Circularity Capital, a specialist private equity firm, headquartered in Edingburgh and founded to provide clients access to investment opportunities created by the circular economy. In 2016, Circulary Capital won the Alliance Trust Award for Circular Economy Investor at the World Economic Forum in Davos.

    David has spent over 11 years working in a number of senior positions within venture capital and private equity. Most recently David was one of the founding members of the £480m private equity portfolio manager, Caird Capital, where he had direct responsibility for the investment management and divestment strategy for a portfolio of investments. Prior to Caird, David worked as a senior member of Bank of Scotland’s Integrated Finance Team (BoSIF) and also as an Investment Director with Botts & Company.

    Through the course of his roles at Caird, BoSIF and Botts, David had direct responsibility for the origination, execution, investment management and/or divestment of 18 mid-market investments. Prior to his work as an investor David spent 5 years as a corporate finance adviser focused on the UK SME market. David and has direct experience of representing investors at numerous investee company Boards. David also has direct executive and non-executive director experience with a portfolio of UK SMEs.

  • Dimitri Barbe

    Dimitri Barbe

    Dimitri Barbe is zaakvoerder van Brand Senses, een communicatie- en adviesbureau voor groene merkbeleving. FUCK Living on Mars! Dat is hun statement. En gelukkig staan ze hierin niet alleen. Brand Senses helpt bedrijven en organisaties om maatschappelijk relevant te blijven, en dit vooral goed te communiceren.

  • Edwig Tanghe

    Edwig Tanghe

    Edwig Tanghe heeft een jarenlange ervaring in het opbouwen en verfijnen van managementinformatie. Vanuit zijn eigen financiële ervaring is de systematiek van budgettering en forecasting een van zijn grote specialiteiten geworden. Edwig stond in 1990 mee aan de wieg van Buurtslagers, een voedingsgroep die nu bijna 150 winkels exploiteert. Vandaag valoriseert Edwig zijn ruime financiële en bedrijfservaring als partner bij Conessence, in combinatie met verschillende advies- en bestuursmandaten in een aantal KMO’s. Zo is Edwig onder andere ook mede-zaakvoerder bij de succesvolle Gentse start-up Storyme, betrokken bij oprichtersinitiatieven als Bizidee en een geëngageerd Vlerick KMO Challenge en Excellence jurylid. 

  • Estel Meyhui

    Estel Meyhui

    Estel Meyhui is de zaakvoerder van Effectis, HR-partner voor KMO's met groeiambitie. Ze bouwde Effectis samen met haar team uit tot een organisatie die intussen de vaste HR-partners is van meer dan 150 bedrijven in diverse sectoren.

    De voornaamste vraag die ze voor deze bedrijven beantwoordt? Waar vinden we het juiste talent en hoe gaan we dat talent samen met de zaakvoerders laten evolueren in het ondernemersverhaal?

  • foto van Frank Maene

    Frank Maene

    Frank Maene werkt al 25 jaar met software start-ups, als investeerder en coach, maar ook als lid van de Raad van Bestuur of operationeel leidinggevende.

    Hij is de oprichter en Managing Partner van Volta Ventures, een seed & early stage internet & software durfkapitaalfonds. Eerder was hij actief als Managing Partner van Hummingbird Ventures en Big Bang Ventures. Frank focust momenteel op start-ups met een hoofdkantoor in de Benelux, maar heeft ook ervaring in Sillicon Valley en het Midden-Oosten/Turkije.

    Hij zit in de Raad van Bestuur van Awingu, Beatswitch, Engagor en Sentiance en is een van de ‘Digital Minds’, een collectief van toonaangevende digitale denkers binnen België. Dit initatief van vicepremier Alexander Decroo heeft als doel om België prominent op de digitale kaart te zetten.

    Frank is dan ook een veelgevraagd keynote speaker en jurylid bij enkele start-upwedstrijden.  

  • Foto Frans De Groot

    Frans De Groot

    Frans de Groot is de grondlegger van de Bitsing-methode en eigenaar van The Bitsing Company in Amsterdam. Hij doceert Bitsing aan de Radboud Universiteit en diverse hogescholen. De Groot heeft twintig jaar besteed aan de ontwikkeling van zijn groeimethodiek, waarmee in de praktijk adembenemende resultaten worden bereikt.

  • Frederik Neus

    Frederik Neus

    Als jonge twintiger richtte Frederik Neus in 2010 met twee vennoten en leeftijdgenoten het bedrijf Zentrick op. Vandaag is het bedrijf wereldwijd een referentie voor de interactieve 'smart' video. Hij weet als geen ander een business model schaalbaar te maken en is als VP EMEA verantwoordelijk voor de sales, business development, opzet van nieuwe kantoren en prijsstrategie van Zentrick.

  • Geert Vanhees

    Geert Vanhees

    Geert Vanhees is een senior groeistrateeg met dertig jaar ervaring, actief bij zowel kleine als grote bedrijven. Hij is naast consultant, vaste docent in business-, marketing-, communicatie- en innovatiestrategie bij onder andere de Vlerick Business School. Hij begeleidde de laatste 10 jaar zo'n 130 bedrijven tot groei. Hij weet noodzakelijke theoretische concepten op zo'n pragmatische en eenvoudige manier te vertalen dat men de volgende dag met een eigen groeiplan kan starten. 

  • Gerrie Smits

    Gerrie Smits

    Gerrie Smits is een consultant, facilitator, auteur en spreker. Zijn stokpaardje is de impact van technologie op bedrijven, producten en mensen. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring (waarvan 15 in London) in industrieën die disrupted zijn door het internet. Nu gebruikt hij die ervaring om bedrijven en organisaties leren om te gaan met de alsmaar digitaler wordende wereld.

    Sinds 2,5 jaar focust hij op de impact van blockchain. Dat nieuwe ‘ding’ was zo intrigerend dat het hem ’s nachts wakker hield. Dus schreef hij er een boek over: ‘Blockchain is WTF (Waarschijnlijk Toch Fundamenteel)’.

    Zijn klanten variëren van FMCG corporates tot overheid, van kleine mode-startups tot grote telco’s. Als Program Director was hij ook één van de mede-oprichters van het post-graduaat Digital Business bij Antwerp Management School en KdG Hogeschool.

    Hij wordt gedreven door een drang naar innovatie en het uitdagen van de status quo. Maar hij is oud genoeg om de meerwaarde van ‘gezond verstand’ te zien. Hij is geïntrigeerd door de mogelijkheden van technologie, maar focust altijd zoveel mogelijk op ‘users’. Zijn favoriete woord is ‘why’.

    Voor hij freelance werd, schreef hij over muziek, maakte televisie, was ambtenaar en richtte 2 agencies op tijdens zijn 15 jaar in Londen.

  • Guido Everaert

    Guido Everaert

    Guido heeft 25 jaar ervaring in marketing en communicatie (Nielsen, Ogilvy, Duval Guillaume, Telenet, Philips Europe) en is ondertussen uitsluitend bezig met schrijven van columns (De Morgen, VDAB, Assistant +, Sporta), bloggen en spreken. Hij is bovendien de auteur van 'Storytelling, verhalen maken merken' (Lannoo) en 'Melting Pot' (Luster).

  • Guy Vercauteren

    Guy Vercauteren

    Guy Vercauteren is een gewezen werknemer van General Motors en Janssen Pharmaceutica. Voor die laatste startte hij in teamverband een achttal nieuwe Janssen firma's op in Europa, Canada en Latijns-Amerika. Hij werd er zelfs Vice-President International, waardoor hij lijnverantwoordelijkheid kreeg over verschillende Janssen firma's in het buitenland. Hij sloot uiteindelijk zijn carrière af als Vice-President New Business Development.

    Na zijn loopbaan ging hij aan de slag als mentor voor kmo's en werkte hij als auteur mee aan het boek 'De 1-paginastrategie', een strategisch handboek voor kmo-ondernemers met groeiambitie.

  • Guy Vercauteren

    Guy Vercauteren

    Guy Vercauteren is een gewezen werknemer van General Motors en Janssen Pharmaceutica. Voor die laatste startte hij in teamverband een achttal nieuwe Janssen firma's op in Europa, Canada en Latijns-Amerika. Hij werd er zelfs Vice-President International, waardoor hij lijnverantwoordelijkheid kreeg over verschillende Janssen firma's in het buitenland. Hij sloot uiteindelijk zijn carrière af als Vice-President New Business Development.

    Na zijn loopbaan ging hij aan de slag als mentor voor kmo's en werkte hij als auteur mee aan het boek 'De 1-paginastrategie', een strategisch handboek voor kmo-ondernemers met groeiambitie.

  • Guy Wollaert

    Guy Wollaert

    "Als je nog onder de indruk bent met wie je was een jaar geleden, dan heb je waarschijnlijk te weinig geleerd". Dit motto inspireert Guy Wollaert die in 2015 aan zijn 3e carriere begon, als adviseur voor leiders van grote bedrijven en mentor van startups die disruptieve verandering zoeken. Guy leefde 30 jaar buiten Europa. De eerste 7 jaren was hij architect gebaseerd in Zuid-Afrika. De volgende 23 jaar in Azië en de VS met the Coca-Cola Company. Zijn laaste leiderschapsrol bij Coca-Cola was Chief Technical & Innovation Officer, en lid van het wereldwijd directiecommittee.

    Guy treedt nu op als onafhankelijk lid van de Raad van Bestuur van meerdere bedrijven. Zo zetelt Guy ook in onze Groeiatelier adviesraad en staat hij als een van onze mentors start-ups en groeibedrijven bij in hun verdere ontwikkeling.

  • Henny Van der Pluijm

    Henny Van der Pluijm

    Henny van der Pluijm is een Nederlandse serie-ondernemer. Hij is bovendien de auteur van o.a. 'Venture Capital stappenplan', 'Venture Capital business plan', 'Venture Capital begrippen' en 'Rechten en plichten voor robots'.

    Hij begeleidt ondernemers in hun zoektocht naar de geschikte investeerder voor hen.

  • Henri Jacobs

    Henri Jacobs

    Henri is een jonge ondernemer die sinds zijn 16e gepassioneerd is door ondernemerschap, technologie en mensen. Hij verkocht zijn eerste bedrijf op 18-jarige leeftijd om meteen nadien Managing Partner te worden van Techventures, een verzameling van dienst- en productgeoriënteerde merken die bedrijven helpen met hun digitale transformatie. Een van die merken is Forcit, een bedrijf gespecialiseerd in o.a. prototyping. Ten slotte richtte Henri in 2014 Aerey mee op, een community voor en door ondernemers in Vlaanderen.

  • ianka Fleerackers

    Ianka Fleerackers

    Ianka is een mediaprofessional met een jarenlange ervaring in theater, film, radio en televisie. Ze is het meest gekend als actrice in succesvolle reeksen als Flikken en Kulderzipken. Verder modereert ze events, congressen in verschillende talen en leent ze haar stem aan audio- en beeldproducten van bedrijven, zenders en merken.

    Met haar trainingsinstituut Queen of Speech traint ianka bedrijfsleiders, entrepreneurs en start-ups in het brengen van hun verhaal voor publiek, traditionele en nieuwe media.

  • Inge Geerdens

    Inge Geerdens is de CEO van CVWarehouse, een online rekruteringsplatform. Eerder richtte ze Executive Research op, een selectie- en rekruteringsbureau, dat nu deel uitmaakt van de Acerta-groep. In 2005 ontving Inge de Womed Award, de prijs voor beste onderneemster van het jaar. In 2007 won ze de Public Price of the Best Elevator Pitch, een internationale wedstrijd waarin je 45 seconden krijgt om jezelf en je onderneming te ‘verkopen’. Tot slot is ze columniste bij De Tijd en L’Echo, waarin ze een verfrissende en originele kijk geeft op de actualiteit vanuit HR-perspectief. 

  • Jeremy Corman

    Jeremy Corman

    After spending a couple of years in the startup world of Los Angeles, Jeremy came back to Belgium to co-create Café Numérique (a growing tech community in cities such as Brussels, Paris, New York City, London, Kinshasa,...) and the web agency The Bocal. For 5 years, he has been focusing mainly on developing growth strategies for early-stage projects (eg.: Auctelia, Lampiris,...). In 2016, he launched the Digital Marketing Canvas, an adaptation of the famous Business Model Canvas.

  • foto van Jurgen Ingels

    Jurgen Ingels

    Jurgen Ingels is de oprichter van SmartFin Capital en medeoprichter van Volta Ventures. Vooraleer hij de stap naar het ondernemerschap zette, was Jurgen Senior Investment Manager bij Dexia Ventures, de venture capital-divisie van Dexia (nu Belfius). Bij het toenmalige Dexia focuste hij vooral op investeringen in start-ups en speelde hij ook een actieve rol in het begeleiden van die start-ups inzake strategie, financieel management en productlanceringen.

    Momenteel zit Jurgen in de Raad van Bestuur van NG Data NV, Projective NV, Citymesh NV, Itineris NV, Right Brain NV, Materialise NV, Option en Guardsquare. Hij is bovendien ook lid van het Auditcomité van een aantal bedrijven. Daarnaast zetelt hij ook in het investeringscomité van het Vlaams Innovatiefonds en Sniper Investment.

    Jurgen bezit een diploma in Politieke en Sociale Wetenschappen, een MBA (Universiteit Antwerpen) en een postgraduaat in corporate finance. In mei 2015, werd hij door Data News uitgeroepen tot ICT-personality of the year, volgens de redactie vooral omwille van zijn tomeloze inzet voor de Belgische start-up community.

  • Koen Vanderhoydonck

    Koen Vanderhoydonck

    Koen heeft al meer dan 15 jaar ervaring in het managen en doen groeien van verschillende bedrijven, vooral binnen de financiële dienstverleningssector. Momenteel werkt hij als business accelerator & client experience innovator bij Euroclear.  Als rasechte intrapreneur is Koen vooral gepassioneerd door innovatie binnen de bankensector. Hij is dan ook een veelgevraagd spreker over intrapreneurship, innovatie en ‘the future of banking’. In 2014 richtte Koen ‘The Financial Think Tank’ op.

  • Marc Buelens

    Marc Buelens is professor emeritus aan Vlerick Business School. Hij is columnist en opiniemaker in verschillende media. Hij is doctor in de Organisatiepsychologie (UGent) en studeerde aan London Business School. Marc is kaderlid geweest, manager van een non-profitorganisatie, onafhankelijk bestuurder, consulent en editor. Deze diversiteit aan ervaringen heeft zijn blikveld verruimd. In totaal schreef hij twaalf boeken en twintig artikels in internationale toppublicaties. 

  • foto van Martin De Prycker

    Martin De Prycker

    Martin was CEO of Barco between 2002 and 2009, focusing the company on visual display markets. Prior to that he was CTO and member of the Executive Committee of Alcatel-Lucent. Before ecoming CTO of Alcatel-Lucent, Martin was responsible for establishing Alcatel-Lucent’s worldwide market leadership in the broadband access market. Under Martin’s leadership, ADSL was transformed from a research project into a multi-billion dollar business for Alcatel-Lucent. Martin was CEO of Caliopa , a startup in silicon photonics between 2009 and 2013. He is currently managing partner of Qbic; an interuniversity seed and early stage fund  and he is a member of the board of directors of several companies, including Newtec, Anteryon, Track4C and Venture Spirit. Martin holds a Ph.D. in Computer Sciences, an M.Sc. in Electronics from the University of Ghent, as well as an MBA from the University of Antwerp.

  • Nick Boucart

    Als technologieadviseur software-engineering helpt Nick bedrijven hun software-engineeringcapaciteit te verbeteren. Zijn belangstelling gaat onder meer uit naar de ontwikkeling van agile-software, het testen van software, start-ups, cloud computing en (community gedreven) innovatie. Hij is coauteur van 'The Art of Software Innovation - Eight Practice Areas to Inspire your Business', een van de eerste innovatieboeken, specifiek voor softwarebedrijven.

  • Nikolaas Van Riet

    Nikolaas Van Riet

    Nikolaas is een wetenschapper die na zijn specialisatie in akoestiek en kwantummechanica al snel in een business development functie terechtgekomen is. Zijn analytische achtergrond heeft ervoor gezorgd dat hij de mechanismen achter succesvolle nieuwe sales- en marketingtechnieken is gaan bestuderen. Hij voerde verschillende experimenten uit waarin hij bestaande en nieuwe technieken combineerde en kwam zo tot een aantal nieuwe innovatieve én gevalideerde methodologieën. Zo is onder andere het ‘Lean Smarketing’-concept geboren, en vereeuwigd in een booklet. Het Lean Smarketing-concept van Nikolaas werd intussen al bij een groot aantal B2B-bedrijven uitgerold.

     

  • Omar Mohout

    Omar Mohout adviseert zowel snelgroeiende start-ups als Fortune 500-bedrijven. Hij is de auteur van ‘Lean Pricing: Pricing Strategies for Startups’ en de populaire ‘Startup Master Class’-reeks. Hij leverde bovendien ook een bijdrage aan de boeken ‘100 Days Digital Marketing Plan’ en ‘The Future of Business’.

    Daarnaast is Omar columnist voor Data News, Bloovi en StartUs, medevoorzitter van de Circle of Growth, organisator van de Growth Hacking Meetup, co-founder van de #BeTech-community en lid van de Raad van Bestuur bij startups.be. Hij is bovendien actief als mentor bij het Founder Institute, IdeaLabs, Startathlon, Virtuology Academy, Flanders DC en als Belgisch ambassadeur op World Startup Report

    Omar is een veelgevraagd keynote speaker en panellid over technologie, marketing, ondernemerschap en innovatie. Enkele referenties: WebTomorrow, Creativity World Forum, Data Science Summit, Hooked Fest, Need4Speed, Revolve! Conference, The Sales Summit…

  • foto van Patrick De Groote

    Patrick De Groote

    Patrick De Groote began his career in 1971 in the Energy and later in the Steel Industry sectors. He held senior management positions or was member of the Board  in several private and listed companies since 1978. In particular, he served as the CEO  of Zenitel Group (former SAIT-RadioHolland), as CEO of Koramic Industries, as CEO of Vitalo Group and as Vice President of ABB Service Worldwide. As member of the Board he served in more than 30 companies of different size, in various sectors,  private or listed.  Today he is Board member in  number of companies like Campine (listed on Euronext) and Legio International.

  • Paul Van Dessel

    Paul Van Dessel

    Paul Van Dessel is een Master in de Toegepaste Economische Wetenschappen, optie Financiering en was meer dan 15 jaar actief in de banksector als verantwoordelijke voor het bedrijvensegment. Daarnaast was hij meerdere jaren actief als sales & marketing en finance consultant bij diverse bedrijven in uiteenlopende sectoren.

    In 2010 richtte hij FinCo op waarmee hij optreedt als onafhankelijk financieel adviseur voor kmo-bedrijven. Hij is bovendien de auteur van het boek ‘Krediet voor ondernemers’, een leidraad bij kredietaanvragen. Paul staat gekend als een vlotte spreker, die de kern van het verhaal han brengen zonder al te veel techniciteit, maar met verhelderende inzichten en diepgang.

  • Peter De Keyzer

    Peter De Keyzer was born in Brussels in 1975. He obtained his Master’s degree in Applied Economics magna cum laude at the University of Antwerp with a paper on the independence of central banks. After graduation he stayed on at the Faculty of Economics as a teaching and doctoral assistant before moving to the private sector. He subsequently worked as an economist and chief economist for KBC Bank, ABN AMRO and Petercam. Since 2011 he is the Chief Economist for BNP Paribas Fortis. Furthermore he is a guest lecturer at Antwerp Management School and Erasmus University Rotterdam as well as a regular speaker at various financial and economic forums. Peter De Keyzer maintains his own blog and twitter accounts where he comments on economic and monetary affairs as well as European policymaking. He is equally a regular guest commentator in the Belgian and international press with an outspoken view on the European economy. In 2013 he wrote a book called “Groei maakt gelukkig” / “Parlons Croissance, Parlons Bonheur” / “Growth makes you happy” – an optimist’s view of progress and the free market. In his spare time he likes to run hard, bike fast and spend time with his family.

  • Pieterjan Bouten

    Pieterjan Bouten

    Pieterjan heeft een Master in zowel communicatie als international business op zak. Hij startte zijn carrière bij Netlog en Accenture, waar hij senior rollen bekleedde.

    In 2010 richtte Pieterjan samen met een paar anderen mobile development agency In the Pocket op, waar hij nog steeds actief is in de Raad van Bestuur. Amper een jaar na de oprichting van In The Pocket, richtte Pieterjan samen met Louis Jonckheere en Peter Minne nog een bedrijf op: Showpad, een toonaangevend sales enablement platform met kantoren in Gent, Londen en San Francisco. Pieterjan is de CEO van dit bedrijf.

    Showpad helpt om sales en marketing goed op mekaar af te stemmen en haalde onlangs zelfs 50 miljoen dollar op om verder te kunnen groeien. Het bedrijf heeft meer dan 1000 klanten wereldwijd, waaronder Xerox, Coca-Cola en Roche.

  • Raf Stevens

    Raf Stevens

    De eerste corporate storyteller van de Lage Landen, zo omschreef een Belgische krant Raf Stevens een paar jaar geleden. Zelf houdt hij het graag simpel en noemt hij zichzelf een communicatie-expert. Als managing director van corporatestoryteller.be begeleidde Raf Stevens al vele bedrijven en hun leiders om dmv een authentiek verhaal met meer impact te communiceren. Hij is de Belgische partner van het internationaal gerennomeerde Anecdote Story Consultancy en heeft meer dan 20 jaar ervaring in communicatie in diverse sectoren en functies. Stevens is auteur van het boek ‘No Story No Fans’ (2011) en ‘Storytelling for Leaders’ (juli 2015). Hij is aangesloten bij het sprekersbureau Read My Lips en een veelgevraagd keynote speaker.

  • Régis Lemmens

    Régis Lemmens

    Régis Lemmens is de oprichter van Sales Cubes, een sales consultancy-firma die organisaties helpt om via co-creatie samen met hun klanten te innoveren en waarde te creëren. 

    Régis doceert ook Sales en Sales Management aan verschillende business schools in België (Antwerp Management School & Solvay Business School), Nederland (Tias Business School) en het Verenigd Koninkrijk (Cranfield School of Management).

    In 2010 startte hij met het onderzoeksproject ‘sales 2020’, waarin hij onderzocht hoe de toekomst van sales en sales management eruit zal zien. Zijn bevindingen zijn te lezen in het boek ‘From Selling to Co-creating’ dat hij samen met zijn collega-professors Dr. Bill Donaldson en Dr. Javier Marcos schreef.

  • Renout Van Hove

    Renout Van Hove

    Renout van Hove is een Growth Marketeer die zijn strepen verdiende bij de Oracle Marketing Cloud afdeling. Hij was één van de eerste medewerkers van Salesforce.com in België en was onder andere ook actief bij Showpad. Vandaag is hij mentor bij Start it @KBC en coacht en adviseert hij zowel corporate als start-up bedrijven rond Marketing Automation en Growth Marketing.

  • Rik Vera

    Rik Vera

    Rik Vera heeft meer dan 20 jaar C-level ervaring in sales & marketing en algemeen management in de maakindustrie. In 2015 richtte hij samen met zijn business partners Peter Hinssen en Steven Van Belleghem nexxworks op. Zij reizen de wereld rond om bedrijven te inspireren met lezingen en workshops over de nieuwe Digitale Wereld, ze nemen bedrijfsleiders mee op tour naar innovatieve hubs zoals Silicon Valley, bezielen innovatoren met trends en nieuwe inzichten op bootcamps en moedigen bovenal bedrijven aan om zich klaar te maken voor hun Day after Tomorrow.

    Rik is bovendien de auteur van Managers The day After Tomorrow.

  • Rudy Lefèvre

    Rudy Lefèvre

    Rudy Lefèvre heeft meer dan 25 jaar praktijkervaring in B2B & B2C, waaronder 11 jaar als CEO van de retailketen AVEVE. Hij ondersteunt, faciliteert en ontzorgt het innovatieproces voor ondernemers. Door zijn passie voor innovatie en de kracht van mensen ontgint hij het terrein van vooruit kijken, vernieuwen, verbinden en waarde creëren. Zo maakt hij groei, marge en innovatie tastbaar. Voor hem is innovatie een mindset, een manier van doen.

    Al doende ontwikkelde Rudy een visie op ondernemen, gericht op co-creatie en een mensgerichte aanpak. In 2014 startte hij dan ook UNLOCK op, een hands-on dienstverlening voor creatie van toegevoegde waarde in ondernemingen. In 2015 volgde het co-creatieplatform U-Factory.

    Rudy Lefèvre mikt op het ‘momentum’ en de ‘flow’ in jouw bedrijf: permanent kunnen vernieuwen. Dit geeft je vonken om je bedrijf warm te houden of een vurige start te geven. Bij het samenwerken met Rudy bruis je van energie om in beweging te komen. Zijn aanpak zindert na en geeft goesting in innovatie.

  • Sam Furnier

    Sam Furnier

    Sam Furnier was werkzaam bij zowel multinationals (Atlas Copco, Mohawk) als kmo's en begeleidt al geruime tijd overnames en fusies. Sinds 2010 doet hij dit vanuit zijn eigen bedrijf Perfect Talent. Hij is specialist in het menselijke aspect rond overnames en fusies en bekijkt samen met de betrokken stakeholders de trajecten die leiden tot meerwaarde en succes.

    Sam Furnier is ook auteur van 3 managementboeken: 'Geen grijze muis meer', 'De olifant in de kamer' en 'Hoe neem ik een bedrijf over'.

  • Sara Pieters

    Sara Pieters

    Sara studeerde in 2002 af aan de KU Leuven als licentiaat in de Toegepaste Economische Wetenschappen. Na een eerste werkervaring als projectcoördinator bij Voka, ging Sara begin 2006 bij Flanders Districts of Creativity aan de slag. Als Manager International Relations verdiepte ze zich gedurende 5 jaar in de nieuwste innovatietools en creativiteitstechnieken.

    Medio 2011 richtte Sara Red Zezel op. Met haar uitgebreide kennis en passie voor innovatie & creativiteitsprocessen helpt ze bedrijven innoveren:

    - Ze begeleidt organisaties bij het bedenken van nieuwe producten, diensten en business modellen aan de hand van de 'VOORT'-innovatiemethode;
    - Ze faciliteert brainstormsessies;
    - Ze helpt organisaties bij het ontwikkelen van hun creatief potentieel;
    - Ze helpt organisaties bij het designen van een waardevolle belevenis voor hun klanten.

    Sara is niet alleen creativiteits- en innovatie expert, ze is ook gecertifieerd VOORT-facilitator, visual harvester en expert in de Experience Economy.

  • Steven De Poortere

    Steven De Poortere

    Steven heeft meer dan 15 jaar ervaring in rekrutering en executive search. Eind jaren '90 startte hij zijn loopbaan bij het Gentse kantoor Schelstraete, Delacourt & Associates. Nadien specialiseerde hij zich in het ondersteunen van bedrijven in hun zoektocht naar schaars (IT) talent, zowel op niveau van professionals, managers als executives.

    Steven is Partner en Operations Manager bij Amon, een Belgisch en onafhankelijk IT Direct Search kantoor. Hij stuurt er het interne team aan en is zelf nog dagelijks betrokken bij rekruteringsopdrachten voor zowel internationale ondernemingen (Wolters Kluwer, KPMG, Unilin,…) als middelgrote en/of kleine groeibedrijven (Combell, Transics, Icometrix,…)

    Behalve bij zijn eigen kinderen vindt hij ook wel eens inspiratie in deze boeken:
    - Getting Things Done (David Allen)
    - The Network Always Wins (Peter Hinssen)
    - No story, No Glory (Theo Hendriks)
    - The Future of Work is Already Here (Lynda Gratton)
    - Reinventing Organisations (Frederic Laloux)
    - The Pleasures and Sorrows of Work (Alain de Botton)
    - The 7 Habits of Highly Effective People (Stephen Covey)

  • Tanguy Serraes

    Tanguy Serraes

    Tanguy Serraes was 23 jaar en student Marketing aan de Arteveldehogeschool toen hij in 2013 Confisserie Larmuseau – bekend van de Gentse sneeuwballen – overnam. Daarmee was zijn honger duidelijk nog niet gestild: in 2015 nam hij het bekende Gentse ijssalon Talamini over.
  • Tim Christiaens

    Tim Christiaens is een expert in time management en auteur van het boek ‘Win Tijd op Jouw Manier’ (Lannoo, 2015). Via verschillende media publiceert hij artikels over tijdsbeheer, waaronder een vaste rubriek in het weekblad Trends/Tendances. Tim coacht medewerkers die efficiënter willen werken en daarnaast wordt hij ook regelmatig uitgenodigd voor een geanimeerde presentatie over Time Management. Als economist haalde Tim zijn MBA aan de Vlerick Management school en werkte gedurende 8 jaar voor verschillende multinationals.

  • Vic Wouters

    Vic Wouters

    Vic Wouters was 13 jaar actief op de afdeling 'Internationale Marketing' van Janssen Pharmaceutica. Daarna ging hij bij Procter & Gamble aan de slag, waar hij in o.a. Nederland, Frankrijk, Engeland en Zwitserland werkte als Marketing Manager, General Manager of Vice-President. Hij sloot zijn loopbaan af als Vice-President van de P&G Health divisie.

    Na zijn actieve loopbaan ging Vic aan de slag als mentor van kmo-ondernemers, met een focus op strategisch denken, plannen en werken. Hij werkte als auteur mee aan het boek 'De 1-paginastrategie', een strategisch handboek voor kmo-ondernemers met groeiambitie.

  • Yannick Khayati

    Yannick Khayati

    Yannick Khayati is een Growth Hacker die zijn strepen verdiende als Marketing Consultant bij Board of Innovation. Begin 2016 richtte hij met Trigger het allereerste Belgische Growth Hacking agency op. Trigger helpt bedrijven groeien, o.a. door te zorgen voor meer website bezoekers en meer conversies. Yannick en zijn team helpen zowel startups als corporates in de vorm van workshops, consultancy en groeitrajecten. 

  • Yannick Verrycke

    Yannick Verrycke

    Yannick Verrycke is senior associate bij Cresco Law, een vooraanstaand Belgisch advocatenkantoor met expertise in onder andere private equity, venture capital, start-ups en groeibedrijven, intellectuele eigendom en innovatieve technologieën.

    Binnen Cresco focust Yannick zich vooral op venture capital investeringen, fusies en overnames, joint ventures en corporate governance. Hij begeleidt daarbij cliënten van allerlei pluimage, van ondernemers die willen opstarten, tot start-ups die groeikapitaal zoeken en mature bedrijven die een overname willen realiseren.

    Naast een masterdiploma in de rechten beschikt Yannick nog over een postgraduaat diploma in vennootschapsrecht (HUB) en venture capital (UCLA).

  • Yoav Nir

    Yoav Nir

    Yoav Nir is de mede-uitvinder van ClickShare®, het draadloze presentatiesysteem dat hij bij technologiereus Barco mee tot een wereldwijd succes heeft helpen maken. Hij is burgerlijk ingenieur van opleiding en een pionier in Virtual Reality en Augmented Reality. Naast ondernemen, consulteert en coacht Yoav Nir bedrijven en ondernemers, en is hij public speaker. Yoav’s passie is technologie, maar hij houdt van eenvoud en apprecieert schoonheid. Met 'Game-changing Innovation' heeft hij in 2017 zijn eerste boek gelanceerd.

  • Yuri van Geest

    Yuri van Geest

    Yuri van Geest

    Yuri van Geest is specialist op het gebied van Singularity: de convergentie en symbiose van de volgende opkomende technologieën. Hij is de exclusieve Nederlandse ambassadeur van de Singularity University (Silicon Valley)

    Yuri is ook een expert op het gebied van mobiel internet. Zo is hij een van de oprichters van het zeer succesvolle Mobile Monday (MoMo Amsterdam), Quantified Self Europe, Quantified Self Amsterdam alsook de drijvende kracht achter Vodafone Mobile Clicks, de grootste mobiel internet start-up competitie ter wereld met 250.000 euro aan prijzengeld. Hij is ook mede-oprichter van TEDx Amsterdam sinds 2009.

    In 2014 schreef hij samen met Salim Ismail de bestseller ‘Exponential Organizations’, een van de hoogst gewaardeerde business-boeken op Amazon aller tijden (4,9/5).

    Yuri heeft ook een eigen innovatiebureau genaamd Trend8.

foto van Dirk Rombaut
Passwerk cvba met sociaal oogmerk situeert zich op de ‘convergence market’. Bij dit organisatietype ligt het niet voor de hand om de juiste partijen rond en kapitaal op de tafel te krijgen. In zo’n traject heb je ondersteuning, bevestiging en aanmoediging nodig en dat kregen we op Ajuinlei1.
Dirk Rombaut, Passwerk