Employer branding: hoe trek je de juiste talenten aan?

woensdag 26 Oktober 2016 18:30

Hoe slaag je er vandaag nog in om het juiste talent aan te trekken? Steven De Poortere, Partner bij Amon, legt je uit wat hij heeft geleerd uit zijn 15 jaar in de recruitment business en geeft een pak tips om je bedrijf beter te positioneren op de arbeidsmarkt.

Hoe vind je de juiste medewerkers voor jouw organisatie?

Getalenteerde medewerkers vinden, aantrekken en behouden is er niet gemakkelijker op geworden. Steven legt je uit hoe je het best aanpakt en wat hij heeft geleerd uit zijn 15 jaar ervaring:

  • Welke aanpak werkt het beste?
  • Welke aanpak heeft absoluut niet gewerkt en wat kan je daaruit leren?
  • Hoe maak je van rekrutering een on-going activiteit?
  • Hoe ga je om met de verwachtingen van de nieuwe generaties?
  • Welke invloed hebben sociale media op je positionering als werkgever?
  • Hoe gebruik je sociale media optimaal in de zoektocht naar nieuwe kernmedewerkers? 
  • Rekrutering op korte versus rekrutering op lange termijn
  • Hoe maak je optimaal gebruik van je eigen netwerk?

 
Stel je vragen

Deze interactieve sessie met een mix van theorie en praktijk bezorgt je een pak tips en duidelijke inzichten die je zullen helpen om je employer branding naar een hoger niveau te tillen en het juiste talent aan te trekken. We vragen de deelnemers bovendien om hun vragen voor Steven op voorhand door te sturen, zodat we zeker zijn dat geen vraag onbeantwoord blijft.

Praktisch

Aanvang: 18.30 u.
Einde: 21 u.

Prijs: 125 euro

Steven De Poortere

Steven De Poortere

Steven heeft meer dan 15 jaar ervaring in rekrutering en executive search. Eind jaren '90 startte hij zijn loopbaan bij het Gentse kantoor Schelstraete, Delacourt & Associates. Nadien specialiseerde hij zich in het ondersteunen van bedrijven in hun zoektocht naar schaars (IT) talent, zowel op niveau van professionals, managers als executives.

Steven is Partner en Operations Manager bij Amon, een Belgisch en onafhankelijk IT Direct Search kantoor. Hij stuurt er het interne team aan en is zelf nog dagelijks betrokken bij rekruteringsopdrachten voor zowel internationale ondernemingen (Wolters Kluwer, KPMG, Unilin,…) als middelgrote en/of kleine groeibedrijven (Combell, Transics, Icometrix,…)

Behalve bij zijn eigen kinderen vindt hij ook wel eens inspiratie in deze boeken:
- Getting Things Done (David Allen)
- The Network Always Wins (Peter Hinssen)
- No story, No Glory (Theo Hendriks)
- The Future of Work is Already Here (Lynda Gratton)
- Reinventing Organisations (Frederic Laloux)
- The Pleasures and Sorrows of Work (Alain de Botton)
- The 7 Habits of Highly Effective People (Stephen Covey)

Deel deze pagina:

Schrijf je in:

Meer informatie?
Contacteer ons
09 269 52 11
foto van Jochen Boeykens
De Ajuinlei is een broedplaats voor entrepreneurs. Je komt doorheen je hele carrière telkens opnieuw mensen tegen die daar zijn begonnen.
Jochen Boeykens, ZoekAdvocaat.be
In de professionele ontwikkeling van Volstok is Ajuinlei1 onontbeerlijk geweest, als een solide brug tussen opstart en groei, ademruimte voor je in het diepe springt.
Wouter Sel, Volstok
Ajuinlei 1 biedt open en vrije ruimte aan, maar dan erg professioneel omkaderd. Een ideale step up voor een start-up.
Kenneth Saey, G-Flux
foto van Rombaut Valentijn en Joris
Ajuinlei 1 was voor RMBT een opstap naar de ondernemerswereld. Van hieruit konden we samen onze creatieve ideeën vormgeven.
Joris & Valentijn Rombaut, Rombaut bvba