Sales 2020: van value-based selling naar co-creatie

donderdag 20 Oktober 2016 09:00

Tijdens deze eendaagse masterclass leer je aan de hand van de meest recente best practices hoe je samen met je klanten waarde kan co-creëren en nieuwe opportuniteiten kan ontdekken. Aan de hand van een interactieve ‘co-creation game’ leren we je om de juiste beslissingen te nemen.

In een markt waar klanten steeds meer meerwaarde en betere prijzen verwachten en producten en services al snel een commodity worden, schiet de huidige sales-aanpak duidelijk tekort. Om nieuwe opportuniteiten op het spoor te komen, hebben we een aanpak nodig waar we samen met de klant waarde creëren in plaats van aan de klant waarde te proberen verkopen. ‘Hoe kunnen we de klant helpen om zijn doelstellingen te behalen?’ is de vraag die iedere sales manager zich zou moeten stellen. Tijdens deze masterclass leren we je hoe je die nieuwe aanpak zelf kan implementeren.

Wat zal je leren?

  • Wat is co-creatie en hoe kan het jou helpen om meer waarde te leveren aan je klanten?
  • Hoe samen met je klanten waarde co-creëren aan de hand van verscheidene tools en frameworks?
  • Wat zijn de verschillende co-creatie mogelijkheden in B2B-sales?
  • Wat zijn de verschillende sales-methodieken en wanneer gebruik je welke methodes?

Programma

09:00      Welkom en introductie
09:30      Wat zijn de huidige en toekomstige trends in sales?
10:45      Pauze
11:00      Het proces van waarde co-creatie in sales
11:30      Co-creation game
12:30      Pauze
13:30      Hoe het co-creatie proces managen?
14:30      Co-creation game
15:00      Pauze
15:15      Hoe het co-creatie proces leiden?
15:45      Co-creation game
16:00      Oefening: breng je eigen co-creatie proces in kaart
17:30      Einde

 

Waarom deelnemen?

  • Na de training ken je alle voornaamste trends en veranderingen in sales en sales management.
  • Je leert een splinternieuwe sales-methodiek kennen die gebaseerd is op een hoogstaand onderzoek in de Benelux, VS en het VK.
  • We leren je de soft skills die je nodig hebt om zelf een co-creatie proces met stakeholders te leiden en managen.

Praktisch:

Waar? Ajuinlei 1, 9000 Gent

Aanvang: 9.00 u.
Einde: 17.30 u.

Prijs: 495 euro (inclusief lunch en boek)

Régis Lemmens

Régis Lemmens

Régis Lemmens is de oprichter van Sales Cubes, een sales consultancy-firma die organisaties helpt om via co-creatie samen met hun klanten te innoveren en waarde te creëren. 

Régis doceert ook Sales en Sales Management aan verschillende business schools in België (Antwerp Management School & Solvay Business School), Nederland (Tias Business School) en het Verenigd Koninkrijk (Cranfield School of Management).

In 2010 startte hij met het onderzoeksproject ‘sales 2020’, waarin hij onderzocht hoe de toekomst van sales en sales management eruit zal zien. Zijn bevindingen zijn te lezen in het boek ‘From Selling to Co-creating’ dat hij samen met zijn collega-professors Dr. Bill Donaldson en Dr. Javier Marcos schreef.

Deel deze pagina:

Schrijf je in:

Meer informatie?
Contacteer ons
09 269 52 11
Ajuinlei 1 biedt open en vrije ruimte aan, maar dan erg professioneel omkaderd. Een ideale step up voor een start-up.
Kenneth Saey, G-Flux
foto van Rombaut Valentijn en Joris
Ajuinlei 1 was voor RMBT een opstap naar de ondernemerswereld. Van hieruit konden we samen onze creatieve ideeën vormgeven.
Joris & Valentijn Rombaut, Rombaut bvba
In de professionele ontwikkeling van Volstok is Ajuinlei1 onontbeerlijk geweest, als een solide brug tussen opstart en groei, ademruimte voor je in het diepe springt.
Wouter Sel, Volstok
foto van Jochen Boeykens
De Ajuinlei is een broedplaats voor entrepreneurs. Je komt doorheen je hele carrière telkens opnieuw mensen tegen die daar zijn begonnen.
Jochen Boeykens, ZoekAdvocaat.be